Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2011.reismee.nl

Zo weer thuis !

Aan allen,

Vanmorgen om 07.05 zijn we aangekomen op Schiphol. We hebben naar omstandigheden een goede en snelle reis gehad. Houston even niet meegerekend. We gingen mooi op tijd weg vanuit Managua. Het was nog even spannend of we wel zouden vliegen omdat er de dagen ervoor een weeralarm was op Houston. Het had er gevroren en dat was nog niet eerder voor gekomen in een plaats omringd door woestijnen. Maar we vlogen dus op tijd weg. Lekker geslapen tijdens het eerste stuk van drie uur. Maar toen kwam Houston. We zijn 2 1/2 uur bezig gehouden bij de douane. Bovendien werd Kim er als een echte misdadiger nog uitgehaald voor nader onderzoek. Dat kostte ook nog eens een half uur. We hadden weliswaar 6 uur te overbruggen maar daarvan hebben we dus de helft van de tijd in de rij gestaan. Een volgende keer zullen we Houston vrijwel zeker mijden. Panama is een prima alternatief zonder al dit schaamteloze en nutteloze gedoe.Daarna met'een groot deel van de groep een plekje opgezocht waar we de lunch konden gebruiken. En vervolgens naar de gate alwaar het vliegtuig van Continental Airlines om 15.30 uur plaatselijke tijd zou vertrekken. Wel op tijd. We hoorden bij aanvang van de reis dat deze maar 8 1/2 uur zou duren. Dat was mooi een meevaller. Ik zelf heb lekker veel geslapen. Dat kon niet iedereen zeggen. We kwamen dus ruim een uur eerder aan dan gepland. Al met al weer een inspannende terugreis maar wel het slot van een hele bijzondere week. Edo kan tevreden zijn want hij heeft er zeker weer aantal ambassadeurs bij. Hetiseen 'goed clubje' en jullie zullen daarover nog wel meer horen. Voor nu is het reislog afgesloten maar er zullen nog een aantal nabranders volgen in de vorm van foto's en links naar foto's en wellicht nog een paar artikeltjes.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

N.B. Vandaag eens kijken hoe de eventuele jetlag uitpakt.