Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2011.reismee.nl

Het werkt!

Vandaag is de onderwijsgroep op bezoek geweest bij de drie partnerscholen. Wat moesten we verwachten? Zijn al onze gelden aangekomen? Is er vooruitgang? Wat gaan we zien en horen?

Het werkt! Hoera! Vier jaar geleden konden ze nog geen kast in elkaartimmeren door gebrek aan materialen, nu wordt erflink aan de weg getimmerd

Laughing
. Louis Valencia, de ambachtsschool, heeft dankzij hulp van ONC, een houtbewerkingsmachine, gasfornuizen, een broodoven en klein materiaal. De docenten waren ons meer dan dankbaar. Instituto Sandino, een basisschool en middelbare school ineen, heeft goede vooruitgang geboekt met het opzetten van een informatica-programma, waarbij zowel leerlingen als docenten training krijgen hoe om te gaan met ICT. Tenslotte hebben we een bezoek gebracht aan Instituto Benjamin Zeledon, een school met 3500 leerlingen vergelijkbaar met een MAVO/ HAVO-school. Met deze school proberen we een digitaal project op te starten. Het was leuk om te zien dat onze 50 meter lange kerstbrief was aangekomen. Deze was breed uitgehangen in het ICT-lokaal. Als dank voor de samenwerking werd ik, Brenda, gehuldigd met een medaille.

Aanstaande woensdag hopen we met de laatste school tot goede afspraken te komen over ons project. Vandaag was dat nogal moeilijk in verband met de herkansingen die werden afgenomen voor de leerlingendie niet geslaagd waren voor wiskunde. Net zoals vier jaar geleden zaten veel leerlingen buiten te werken wegens ruimtegebrek. Dit is een terugkerend verhaal waar alle scholen mee komen: de wens om meer lokalen. Hier ligt zeker een opdracht!

Liefs van Brenda en Marianne

Christl Mulder

Wat een interresante verhalen allemaal. Goed om te lezen dat er zoveel vooruitgang is geboekt en dat het geld goed besteed is geworden. Het verhaal van Werner over de te bouwen woningen is wel om moedeloos van te worden, hoe lang zal het gaan duren voor de bouw van de woningen gerealiseerd kan worden. Veel groeten van Christl Mulder.

Martijn Koerts

Echt geweldig nieuws! Hier doe je het toch allemaal voor he?!

Martijn Koerts

...en dan bedoel ik niet die medaille ;-)