Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2011.reismee.nl

Aan allen,

We zijn gearriveerd. Het is 6.00 uur in Nederland. Dus 24 uur later. Ach gestart met 3 uur vertraging en vervolgens heeft het vliegtuig in Houston nog dik een uur op ons gewacht. De rest vertel ik morgen wel. Het is hier 26 graden Celcius om 11.00 uur ´s avonds. Eerst naar de bar voor een lekker koel pilsje (hebben we wel verdiend) en dan gauw het bed in. Bovendien wacht ons morgen ook een stevig programma maar daarover ook morgen meer.

Ik zou nog even terug komen op de lange reis (doe het maar even in steekwoorden-steekzinnen)

• We stonden allemaal netjes op tijd om 07.00 uur op Schiphol en toen kregen we eerst door dat het vliegtuig pas om 13.15 uur zou vertrekken in plaats van 10.00 uur.
  • Een Esta verklaring was niet goed ingevuld omdat er een O in plaats van een nul moest staan kostte wel weer 14 dollar. We laten even in het midden wie. Hebben jullie nog wat te raden. Zonder Esta verklaring kom je de VS niet in.
  • We kwamen Mark rond 10.00 uur vrolijk lachend tegen want zijn vluchtmet KLM ging natuurlijk wel op tijd.
  • Uiteindelijk vertrokken we netjes om 13.15 uur. In het vliegtuig werden we netjes verzorgd en hadden we ook voldoende beenruimte voor een reis van 11 uur die nu 9en een half uur duurde (zeker wind mee).
  • We arriveerden op Houston mooi op tijd zo´n 45minuten voor vertrek maar ja dan heb je boven de Amerikanen gerekend we werden tot twee keer toe gecontroleerd en er stonden hele grote rijen (conform Efteling systeem) en hoe zo hebben een transfer naar Managua die op ons staat te wachten. We moesten ook nog twee formulieren invullen alsof de Esta verklaring niet goed genoeg was. Vervolgens twee handen gefotografeerd en de duimen en een oogscan. Ik kreeg niet eens een afdruk.
  • Eigenlijk schandalige taferelen - een oud Amerikaanse stel dat tot ¨het bot ¨ werd gefouilleerd of ze terroristen waren. Hemelschreiend.
  • Wij dus meer dan een uur later in het vliegtuig naar Managua (dat was wel erg prettig). Maar al hollend over het vliegveld van Houston had ik het wel even gehad. Heb maar weer geprobeerd om te slapen. Dat lukte maar half. Ruimte in dit vliegtuig was een stuk minder en de kaasburger kwam niet bij McDonalds vandaan.
  • Vervolgens in het vliegtuig nog twee formulieren invullen.En vervolgens op het vliegveld nog een keer. Door de douane en aldaar moest er 10 dollar worden betaald als kosten voor het inreisvisum.
  • De koffers op een kar en vervolgens in de auto en wij zelf staken over van het vliegveld naar het hotel Las Mecanas. Wat een luxe.
  • Dan inchecken in het hotel. Alles van tevoren opgestuurd maar vervolgens duurde het toch weer erg lang. Er was zelfs voor een persoon geen kamer. Je mag weer raden wie geen kamer had. Is wel goed gekomen hoor..
  • En als klap op de vuurpijl was de koffer van Marianne kwijt. Lange tijd dachten we dat deze in hotel was kwijt geraakt. We hebben zelfs midden in de nacht veiligheidsbanden van het hotel zitten bekijken. Maar uiteindelijk werd Marianne om 5 uur in de nacht gebeld dat hij achter gebleven was op de stoep van het vliegveld en hij was netjes in bewaring genomen. Pffftt.
  • En toen als een blok in slaap gevallen.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Marion Martijn

Ik heb aan jullie gedacht..... met die relatief kleine vertraging liepen jullie een grote kans de aansluiting te missen in Houston en dat is voor zo'n relatief korte reis (gezien de reistijd) toch PECH!
Nu ik lees dat er in Houston op julie is gewacht (prachtig hoor, bijna koninklijk), is de vertraging feitelijk te verwaarlozen. MOOI ZO!!
Heb het goed met elkaar en kom maar op met de succesverhalen!!!
Veel groeten van, Marion Martijn