Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2011.reismee.nl

Laatste dingetjes..

De koffers staan nog open voor de laatste dingetjes...wereldstekker, muggenspul, opladers. Ook wij hebben gekozen om een koffer extra mee te nemen. Eén koffer voor de eigen spullen en de ander vol met benodigdheden en kadootjes voor de partnerscholen (waarvoor ook hartelijk dank voor de bijdrage van bloemist Aquaflor!). Het is al weer drie jaar geleden dat het Oranje Nassau College deelnam aan de reis naar Nicaragua. Toen was het een eerste verkenning op zoek naar scholen in Jinotegaom mee samen te werken. Inmiddels hebben we drie partnerscholen en zijn we vier grote jaarlijkse sponsoracties verder. Met de opgehaalde gelden hebben we hopelijk veel kunnen bereiken, want in 2007 ontbrak het op deze scholen aan heel veel materialen, stoelen, tafels etc. Nu gaan we dat onder anderezien. Is er bijvoorbeeld een oven aangeschaft op de zorgafdeling van de school Louis Valencia,maakt Instituut Benjamin Zeledon gebruik van microscopen en leerboeken? Hoe vergaat het de kindjes op de schoolin de buitengebieden van Jinotega, waar een enkel A4-tje aan de wand dienst doet als schoolbord. We zijn benieuwd...Nu koffer dicht en slapen. Morgen begint ons avontuur.

Brenda en Marianne, ONC

Edward

Heel veel succes met het avontuur. Lange reis geweest, geniet van het biertje. Morgen een stevig programma lees ik.

Jan en Ineke Weeber

Fijn , dat ondanks de vertraging jullie goed zijn aangekomen. Leuk en boeiend om alles te kunnen lezen. Wij wensen iedereen een hele mooie week en veel succes. Dank ook alvast voor Bert voor het reisverslag en veel liefs voor onze Brenda en Marianne.