Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2011.reismee.nl

Spannend werkbezoek

Aan allen,

Na een maand of drie achtereen 'gejakkerd' te hebben in de politiek en op het werk is het dan eindelijk zover. Terug naar de omgeving, waar bijna twee jaar geleden een nieuwe wereld voor me openging. Veel armoede, veel achterstand, maar lieve gezichten, koppetjes en handen van een trots volk dat vooruit wil, met visie. Geen ecologische misstanden, wel duurzame investeringen, ook al constateerde ik in 2009 datde 'polucíon' nog niet echt onder controle was. Ben benieuwd om Rita Muckenhirnterug te zien, de noeste Duitse dame, honderdvoudig projecttrekster van de Non-Governmental Organization (NGO) La Cuculmeca in Zoetermeers zusterstad Jinotega.En, niet voor niets werd Rita Muckenhirn afgelopen jaar in Zoetermeer door de burgemeester onderscheiden.Ik ziewel op tegen de lange reis en de hoge temperatuur (32 graden Celsius en een hoog vochtgehalte)in Managua, de hoofdstad van Nicaragua. Zojuist ook nog gesproken met Europarlementariër Emine Bozkurt, die ook in februari met een Europese delegatie het zelfde gebied gaat bezichtigen. Die EP-werkgroep zal vooral geïnteresseerd zijn in de politieke stabiliteit. Emine vroeg mij haar de komende periode te willen voeden met mijn ervaringen. Ik zal dat als vrijwilliger doen, zonder inkleuring van een functie, want alle andere delegatieleden hebben een specifieke achtergrond en missie. Ik hoop wederom vooruitgang te mogen constateren, de inbedding van de VN-millennium-doelstellingen op te snuiven en te hopen dat het 1.000 woningenproject van Vestia zal gaan landen. Straks mijn koffers pakken, laatste boodschappen doen en nog even 'voorslapen'.

Werner Kasten

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!